torsdag 27. februar 2014

Landsbyen der solen sovner og våkner

Det finnes et sted jeg der vil være. Et sted som er magisk, og virkelig.

Landsbyen heter Irne, og rett i nærheten ligger gården der solen går opp og ned og universet henter sin kraft og mening og alt får liv.

Der lekte jeg som barn, og dit skal jeg snart. Til snødekkede fjell i et land som har mistet sin uskyld, sin skjønnhet.

Alt er brutalt og trist nå. Men dit skal jeg. Alle må hjem en gang. Og jeg savner virkelig hjemmet, luktene, den grønne fargen, sanden, bekkene og fjellene.

La meg bli begravd av krigens og brutalitetens ild og aske, den voldsomme tsunamien av hat og korrupsjon og skitne avtaler mellom Assad og Putin og resten av klodens ekle, råtne politikere.
Jeg er bare en mann som er sliten av de ville apenes politikk, som bare vil omfavne sin landsby i solnedgangen en eneste gang.

Bare en gang.