fredag 1. november 2013

Sløret igjen

Snart skal jeg benke meg foran TV-skjermen som en lojal borger og tradisjonstro kvinne og følge med i nasjonal strikkekveld. Jeg gleder meg virkelig, og det er en evighet siden jeg gledet meg til å se noe på TV. For meg er strikking en slags pause der jeg likevel kan være kreativ. Jeg har nesten alltid et strikke- eller hekleprosjekt på gang. Det nest siste var fire puter som jeg heklet som en slags flukt eller terapi eller noe sånn. Jeg tenkte at det var nok med skriverier og fattigdom og planla å starte egen lille cafe, så skulle jeg begynne med interiøret som skulle være hjemmekoselig. Det ble fire puter før jeg kom tilbake til virkeligheten og følelsen av plikt og kjærligheten til tekst.

Så nå er jeg en skribent med fire heklede puter :-)

Før jeg begynner forberedelsene til kvelden, legger jeg ut denne lenken fra i går. Et svensk program om det muslimske sløret.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=416

Ha en fin strikkekveld!